اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

أهلا وسهلا


Halaqah Jakarta merupakan blog di bawah kelolaan ahli Halaqah Jakarta yang dianggotai oleh muslimin muslimat Ukrida. Ukrida merupakan salah sebuah universitas yang terletak di Jakarta Barat.

Kami berharap usaha untuk membumikan jiwa-jiwa insan ke arah penerapan Islam yang sebenar-benarnya mengikut acuan Al-Quran dan As-Sunnah akan dipermudah dan diredhaiNya.

Salam Ukhwah! Salam Mujahadah!


Thursday, July 01, 2010

Pengumuman Ta'lim


بِسمِ اللَّهِ الرَّحمٰنِ الرَّحيمِ

سُبحٰنَ الَّذى أَسرىٰ بِعَبدِهِ لَيلًا مِنَ المَسجِدِ الحَرامِ إِلَى المَسجِدِ الأَقصَا الَّذى بٰرَكنا حَولَهُ لِنُرِيَهُ مِن ءايٰتِنا ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّميعُ البَصيرُ

Maha suci Allah yang telah menjalankan hamba-Nya (Muhammad SAW) pada malam hari dari Masjid al-Haram (di Mekah) ke Masjid al-Aqsa (di Palestin), yang kami berkati sekelilingnya, untuk memperlihatkan kepadanya tanda-tanda (kekuasaan dan Kebesaran) Kami. Sesungguhnya Allah jualah yang Maha mendengar lagi Maha Mengetahui. [QS Al-Isra,17;1]




Assalamualaikum wbt.

Segala puji bagi Allah Tuhan sekalian alam. Selawat dan salam ke atas Nabi Muhammad saw serta keluarga, sahabatnya dan semoga kita semua termasuk umatnya yang setia menghidupkan sunnah hingga akhir zaman.

InsyaAllah, akan diadakan ta'lim Assalam di Masjid Jami Assalam oleh Ustaz Suhaedi Amir.

Sabtu, 03 Juli 2010

19.30, ba'da isya'

Masjid Jami Assalam

Ustaz Suhaedi Amir

Peringatan Isra Mi'raj Nabi Muhammad saw

*Semua mahasiswa Ukrida dan Jakarta dijemput.

Yuk! Luangkan masa! :)

0 comments:

Post a Comment