اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

أهلا وسهلا


Halaqah Jakarta merupakan blog di bawah kelolaan ahli Halaqah Jakarta yang dianggotai oleh muslimin muslimat Ukrida. Ukrida merupakan salah sebuah universitas yang terletak di Jakarta Barat.

Kami berharap usaha untuk membumikan jiwa-jiwa insan ke arah penerapan Islam yang sebenar-benarnya mengikut acuan Al-Quran dan As-Sunnah akan dipermudah dan diredhaiNya.

Salam Ukhwah! Salam Mujahadah!


Sunday, April 18, 2010

Mutabaah Ibadah


Assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah, kami biro Halaqahjakarta ingin berkongsi aktiviti yang kami jalankan buat setakat ini. InsyaAllah.

[boleh click pada gambar]

Jadual ini perbulan. Boleh di copy dan perbanyakkan. InsyaAllah akan dikongsi di flash widget kami untuk lebih mudah. InsyaAllah. Jadual ini bukanlah untuk menunjukkan rasa bangga atau riak, contohnya "wah, banyak amalan aku hari ini." Tapi, hanya untuk muhasabah balik, adakah amalan kita semakin hari makin membaik atau memburuk dan supaya kita lebih berdisiplin dalam beribadah. Moga ibadah kita semakin membaik.

"Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku hanya kerana Allah Tuhan sekalian alam. [QS 6;162]

Apakah kamu mengira bahwa kamu akan masuk syurga, padahal belum nyata bagi Allah orang-orang yang berjihad (berperang menegakkan Islam, emmerangi hawa nafsu, mendermakan harta untuk kebaikan Islam dan amar makruf nahi mungkar) di antara kamu dan belum nyata bagi orang-orang yang sabar.[QS 3;142]

Dunia yang Allah pinjamkan kepada kita hanyalah sebagai ladang untuk kita mengejar kebaikan di akhirat. Moga Allah sentiasa permudahkan segala urusan sahabat-sahabat. Amiin. InsyaAllah.

Wassalam.

0 comments:

Post a Comment