اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

أهلا وسهلا


Halaqah Jakarta merupakan blog di bawah kelolaan ahli Halaqah Jakarta yang dianggotai oleh muslimin muslimat Ukrida. Ukrida merupakan salah sebuah universitas yang terletak di Jakarta Barat.

Kami berharap usaha untuk membumikan jiwa-jiwa insan ke arah penerapan Islam yang sebenar-benarnya mengikut acuan Al-Quran dan As-Sunnah akan dipermudah dan diredhaiNya.

Salam Ukhwah! Salam Mujahadah!


Saturday, December 12, 2009

cahaya yang hilang


Jauh..jauh..
semakin jauh cahaya itu..
jauh berlari meninggalkan aku..
pergi dan terus pergi tanpa sedikitpun menoleh..
tanpa belas,tanpa secubit rasa kasih...
membiarkan aku meronta dalam kegelapan..


setelah ia pergi,
aku terkapai tanpa hala tuju..
aku hilang jejak menemuiNya..
aku sesat dalam rimba ciptaanNya..
aku merasa dunia meminggirkan..
sehingga membiarkan aku lemas di lautan dosa..


kerna,
aku jahil menilai makna kehadirannya..
aku gagal menggamitnya dari pergi..
membiarkan kau merajuk tanpa pujuk..
kerna aku..
pernah merobek hatimu tanpa belas..
pernah mencanai hatimu tanpa simpati..
memahat luka yang dalamnya tiada penghujung..
sehingga aku tersungkur kaku lemah tanpa daya..


kini..
apalah aku adanya?
hidup tanpa impian dan pengharapan..
hidup tanpa destinasi dan hala tuju..
hidup sarat dihuni ombak duka..
duka yang aku tahu..
hanya Kau penawarnya..


Ya Rabbul Izzati..
aku sujud padaMu..
aku merayu padaMu..
temukan semula aku dengannya..
kembalikan dia dalam dakapanku..
kerna,
duniaku kelam..
tanpa cahaya itu..


source:solusi

0 comments:

Post a Comment