اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

أهلا وسهلا


Halaqah Jakarta merupakan blog di bawah kelolaan ahli Halaqah Jakarta yang dianggotai oleh muslimin muslimat Ukrida. Ukrida merupakan salah sebuah universitas yang terletak di Jakarta Barat.

Kami berharap usaha untuk membumikan jiwa-jiwa insan ke arah penerapan Islam yang sebenar-benarnya mengikut acuan Al-Quran dan As-Sunnah akan dipermudah dan diredhaiNya.

Salam Ukhwah! Salam Mujahadah!


Thursday, May 06, 2010

Pengumuman Ta'lim


Assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah. Segala puji bagi Allah. Selawat dan salam ke atas Nabi Muhammad saw. InsyaAllah. Majlis Ilmu yang dinantikan tiba lagi..yuk~! Luangkan masa untuk pengisian rohani. InsyaAllah Allah perkuatkan jasmani dan mental.^^v

Majlis Ta'lim Assalam akan mengadakan Ta'lim Akbar Bulanan, insyaAllah pada;

Sabtu
08 Mei 2010
Jam 19.30 malam
Masjid Jami Assalam

Tema ta'lim
| "Fastabiqul khairat" || Berlomba-lomba berbuat kebaikan |

disampaikan oleh
Ustaz Atho'illah Muslim



[sila click pada gambar untuk lebih jelas lokasi dan waktu ta'lim]

"Dan barang siapa menghendaki kehidupan akhirat dan berusaha ke arah itu dengan sungguh-sungguh, sedangkan dia beriman, maka mereka itulah orang yang usahanya dibalas dengan baik."[QS 17;19]

Seterusnya, ta'lim mingguan Drs Muchlish di Masjid Nurul Hikmah akan berjalan seperti biasa 2 kali sebulan pada hari Selasa. InsyaAllah. Ahli Biro Halaqahjakarta akan terus menyampaikan info ta'lim. Add ym kami bagi mahasiswa Ukrida supaya lebih mudah untuk mendapatkan info-info ta'lim.

YM halaqahjakarta;
halaqahjakarta@ymail.com

MOga Allah permudahkan segala urusan kita. InsyaAllah. Wassalam.

0 comments:

Post a Comment