اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

أهلا وسهلا


Halaqah Jakarta merupakan blog di bawah kelolaan ahli Halaqah Jakarta yang dianggotai oleh muslimin muslimat Ukrida. Ukrida merupakan salah sebuah universitas yang terletak di Jakarta Barat.

Kami berharap usaha untuk membumikan jiwa-jiwa insan ke arah penerapan Islam yang sebenar-benarnya mengikut acuan Al-Quran dan As-Sunnah akan dipermudah dan diredhaiNya.

Salam Ukhwah! Salam Mujahadah!


Saturday, September 12, 2009

Ihya' Ramadhan

Assalamualaikum w.b.t.

Selamat Datang kepada adik-adik dan sahabat-sahabat angkatan 2009!!!

Alhamdulillah..23 Ogos yang lepas yaitu pada 2 Ramadhan 1430 H telah diadakan Program Ihya' Ramadhan bertempat di Masjid Nurul Hikmah bermula jam 9 pagi. Program ini diadakan sempena menyambut kedatangan sahabat-sahabat yang mula memenuhi tempat di Universitas Ukrida supaya ukhuwwah yang berkekalan dapat terjalin dengan baik lillahi taa'la di samping memenuhi aktiviti pada Bulan Ramadhan kali ini.

Program dimulakan dengan ucapan dari wakil Ahli Halaqah Jakarta, juga dikenali Biro Agama Pembangunan Insan di Ukrida. Seterusnya, diisi dengan pengenalan kepada ta'lim Pak Romy yang insyaAllah yang akan juga diadakan untuk angkatan 2009 ini.

Antara Sahabat-sahabat yang hadir

Program taa'ruf di kalangan angkatan 2009, yaitu latihan dalam kumpulan (LDK) juga diadakan untuk membentuk hubungan yang baik sesama mereka.



Program Taa'ruf antara Pelajar Lelaki

Taa'ruf antara akhowat

Alhamdulillah. Program ini banyak mendapat sambutan yang menggalakkan dari sahabat-sahabat. Semoga program ini banyak memberi manfaat pada kita semua dan mengukuhkan lagi ukhuwwah. Semuanya lillahi taala. Moga redha Allah sentiasa bersama-sama kita dalam setiap pekerjaan. InsyaAllah.

0 comments:

Post a Comment