اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

أهلا وسهلا


Halaqah Jakarta merupakan blog di bawah kelolaan ahli Halaqah Jakarta yang dianggotai oleh muslimin muslimat Ukrida. Ukrida merupakan salah sebuah universitas yang terletak di Jakarta Barat.

Kami berharap usaha untuk membumikan jiwa-jiwa insan ke arah penerapan Islam yang sebenar-benarnya mengikut acuan Al-Quran dan As-Sunnah akan dipermudah dan diredhaiNya.

Salam Ukhwah! Salam Mujahadah!


Thursday, February 12, 2009

Jualan Badges Palestin Diteruskan


Alhamdulillah, kutipan dana untuk Palestin diteruskan dalam bentuk jualan badges/button Palestin seharga USD1/Rp 10 ribu setiap satu. Sebanyak lebih 80 badges telah diedarkan di Universiti UKRIDA dan Trisakti, dan sehingga kini telah banyak yang laris dijual, alhamdulillah. Namun kami masih mempunyai lebih 20 badges untuk diedarkan, bagi yang masih berminat dapatlah menghubungi wakil-wakil yang disebutkan sebelum ini.

Baru-baru ini sebungkus plastik berisi 18 badges telah tertinggal di kampus UKRIDA waktu jualan kepada mahasiswa. Alhamdulillah setelah notis pengumuman kehilangan badges itu ditampal di beberapa lokasi di kampus, telah ada yang menemukan plastik tersebut dan mengembalikannya pada hari ini, 12 Februari 2009. Ini juga merupakan peluang pengiklanan bagi jualan bagdes tersebut, memandangkan pihak kampus tidak mengizinkan promosi hal-hal berkaitan 'isu-isu politik negara luar', dalam konteks ini merujuk kepada isu Palestin-Zionis Israel.

Pertemuan susulan dengan Wakil Dekan (WaDek) III akan diadakan bagi membincangkan hal ini. Harapan kita semoga kutipan dana Palestin dalam bentuk jualan ini berjaya dijalankan dengan lancar, dan yang paling penting agar sumbangan kita yang sedikit ini dapat disampaikan kepada saudara-saudara kita di Palestin, insyaAllah. Sama-samalah kita mendoakan kesejahteraan mereka.

Wallahu a'lam.

0 comments:

Post a Comment